1. Eweka
Beste Nederlandse provider
Eweka

2. Newshosting
All-in-one (met VPN)
Newshosting

3. Extreme Usenet
Korting buiten de spitsuren
Extreme Usenet

NZBuddy - Aanpassingen voor Windows 7 en Vista

Pagina 4/5 van dit artikel

Gebruikers van Windows XP kunnen deze pagina overslaan. Onder Windows 7 en Vista moeten zowel FTD als NZBuddy opgestart worden met administrator-rechten, dus als Administrator uitgevoerd worden. Als je dit niet doet, zal NZBuddy helemaal niet, of niet goed werken.

Stap 1: Sluit FTD en NZBuddy af

Dit is nodig om de aanpassingen te kunnen maken.

Stap 2: Stel in dat FTD in het vervolg met administrator-rechten opgestart wordt

Open de Windows Verkenner. Blader naar de map waar FTD geïnstalleerd is, waarschijnlijk "C:\Program Files\FTDv3.8" (zoals eerder in deze handleiding beschreven).

Klik met de rechtermuisknop op FTDv3.exe en ga naar het tabblad Compatibiliteit (Compatibility). Vink hier het vakje 'Dit programma als Administrator uitvoeren' aan (Run this program as an administrator) - zie 1 in onderstaand screenshot.

Klik daarna op de knop 'Instellingen voor alle gebruikers aanpassen' (Change settings for all users) - zie 2 in het screenshot hierboven. Vink daarna ook hier het vakje 'Dit programma als Administrator uitvoeren' aan (Run this program as an administrator) - zie 3 in onderstaand screenshot.

Klik daarna tot twee keer toe op de 'OK'-knop om de wijzigingen op te slaan.

Stap 3: Stel in dat NZBuddy in het vervolg met administrator-rechten opgestart wordt

Herhaal de uitleg hierboven, maar dan voor NZBuddy.exe in dezelfde map als FTDv3.exe.

Stap 4: Enkele tips

Krijg je later tijdens het gebruik van NZBuddy de foutmelding 'Het post-bestand kon niet gevonden worden'? Dan is de uitleg van deze pagina niet goed uitgevoerd, of inmiddels niet meer goed ingesteld.

Krijg je de foutmelding 'Toepassing is niet gevonden'? Dan moet NZBuddy verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden.

Stap 5: FTD-profiel kopiëren

Deze, voor sommigen misschien ietwat lastige tip, vond ik nog op de Veelgestelde vragen-pagina op het Riffsoft-forum:

Nadat ik FTD als administrator heb uitgevoerd is mijn FTD watchlist en zijn mijn FTD gegevens opeens verdwenen?

Ze bevinden zich in de zogenaamde VirtualStore van Windows Vista/7. Toen FTD nog niet werd uitgevoerd als administrator zorgde de beveiligingstechniek onder Windows Vista/7 ervoor dat de gegevens werden weggeschreven in de VirtualStore. Nu FTD als administrator wordt uitgevoerd worden ze gewoon weggeschreven in de map waar FTD is geïnstalleerd. Om je gegevens terug te halen kopieer je dus de inhoud van de profile-map uit de VirtualStore naar profile-map op de locatie waar FTD is geïnstalleerd. FTD mag niet geopend zijn wanneer je dit doet. Kopieer de inhoud van:
C:\Gebruikers\jouw_gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\FTDv3.8\profile\ (Nederlandstalige Windows)
C:\Users\jouw_gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\FTDv3.8\profile\ (Engelstalige Windows)
Naar: C:\Program Files\FTDv3.8\profile\

Mocht dit nou niet lukken, dan kan je er eventueel ook voor kiezen om FTD opnieuw te configureren, bijvoorbeeld met behulp van de informatie in onze FTD handleiding.

We zijn nu helemaal klaar om NZBuddy in gebruik te gaan nemen.

Naar het volgende hoofdstuk: Gebruik