Author Topic: Server localhost op SABnzbd vereist een gebruikersnaam en wachtwoord.  (Read 4390 times)

rich-67

• Just Arrived
  • *
Hallo,

ik ben aan het proberen om via nieuwsgroepen te gaan downloaden maar het lukt niet erg tot nu toe. Op jullie site wordt SABnzbd aangeraden en ben hiermee aan de slag gegaan.
Alles ingevuld maar uiteindelijk vraagt hij middels een popup scherm de bovenstaande zin. Welke gebruikersnaam en wachtwoord moet ik daar invullen want met de mij bekende inloggegevens lukt het niet. Alvast bedankt

Red Dwarf

• Forum expert
De localhost heeft geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. De nieuwsserver heeft die waarschijnlijk wel nodig. Ik gok erop dat om die gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd.

rich-67

• Just Arrived
  • *
hoi Red Dwarf, bedankt voor de snelle reply. Wanneer ik sabnzbd open dan moet je daar een aantal gegevens invoeren. Ik heb dat gedaan (news.caiway.nl in mijn geval) maar ik hoefde mij niet te registreren middels een user- en password. Er moeten 5 stappen worden gedaan in het programma en dan start ie opnieuw op.
Ik krijg dan in een popup te zien: Server localhost op SABnzbd vereist een gebruikersnaam en wachtwoord. Wat ze hiermee bedoelen is mij een raadsel; ik doe ongetwijfeld iets verkeerd maar wat?
tav mijn newsserver: dit is caiway en ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord hiervoor ingevuld in de te nemen stappen in SABnzbd. Elke keer wanneer ik SABnzbd opstart komt ie met de bovengenoemde vraag. Hoe kom ik weer in het programma om mijn gegevens te checken?

rich-67

• Just Arrived
  • *
na een aantal pogingen is het mij gelukt om in te loggen  :)
Nu heb ik de server getest in het programma en dan krijg ik in rode letters "timed out" . Doe ik iets verkeerd?

Red Dwarf

• Forum expert
"timed out", dan heeft het programma in de tijd die daarvoor beschikbaar is geen verbinding kunnen maken met de server, de timeout-periode. Een reden daarvoor zou kunnen zijn dat een ander programma sabnzbd verhindert om kontakt te leggen met de server. Je firewall software zou daar eventueel de oorzaak van kunnen zijn. Mocht dat 't probleem zijn dan zou je in je firewall een uitzondering moeten instellen voor sabnzbd.