Author Topic: Newsleecher doet niet wat ik verwacht  (Read 2108 times)

Bellefleur

• Just Arrived
  • *
Newsleecher doet niet wat ik verwacht
« on: 07 February 2011, 16:39:16 »
Gisteren me verdiept in downloaden en gratis proefversie van newsserver aangemeld en newsleecher geinstalleerd. Alles ingedeeld en huppa, wat kan ik vinden.

Gevonden en gedownload. er staat zelfs een dir, achter maar die kan ik niet vinden!
Heb gecontroleerd, op D: staat dat ik alle verborgen dirs en files mag zien. Heb heel ouderwets met CMD naar dos gegaan en ook die ziet de dirs niet.

Andere poging,
Krijg een RAR bestand binnen van 75 kB. Ik kan er niks mee (denk ik) Waar heb ik wat gemist?

Alle hulp is heeeel welkom, ben nog maar een beginneling en heb geen handige buurjongen om me eens te helpen (De buurman is 85 en ik pas 61...) En ook geen kleinkinderen  :embarrassed:

Red Dwarf

• Forum expert
Re: Newsleecher doet niet wat ik verwacht
« Reply #1 on: 07 February 2011, 16:57:52 »
Een reden zou kunnen zijn dat wat u probeert te downloaden niet op uw nieuwsserver staat. De mappen waar alles in terecht zou moeten komen worden dan wel aangemaakt, maar blijven leeg. In de news/log tab zou daarvan dan melding moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld "Download failed".

2396597

• Forum expert
« Reply #2 on: 07 February 2011, 17:49:01 »
Veel vragen kunnen voorkomen worden door eerst http://www.binaries4all.nl/beginners/ te lezen.
Grote kans dat de retentie (tijd dat de bestanden op de server staan) lager is dan dat de bestanden oud zijn.

Als een server 21 dagen retentie heeft kan iets van 30 dagen niet gedownload worden.
Oplossing:
- Zoek een versie die wel binnen de retentie valt
- Gebruik een andere (pay)server (let op prijs, retentie, snelheid, compleetheid, ondersteuning enz).

Voor 2,50 per maand heb je bijvoorbeeld al een payserver met 431 dagen retentie (LightningUsenet).
Dit is een redelijke retentie tegen een lage prijs.
« Last Edit: 07 February 2011, 17:54:49 by 2396597 »

Bellefleur

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 07 February 2011, 18:23:07 »
Oeps ja inderdaad gratis proef heeft een retentie van 30 dagen. Ik dacht dat het 60 dagen was maar heb nu geprobeerd met iets van een paar dagen en inderdaad, dat komt netjes binnen.

Heel erg bedankt, had daar niet aan gedacht.