Author Topic: foutmelding in Grabit  (Read 9666 times)

joekzz

• Just Arrived
  • *
foutmelding in Grabit
« on: 07 February 2011, 19:34:06 »
Hallo, na aanschaf van een andere computer met windows 7 heb ik alles opnieuw geinstalleerd etc. Eerst werden nzb-bestanden niet herkend maar dat is opgelost. Nu lukt het wel om nzb-bestanden te downloaden, grabit start automatisch op en gaat zijn werk doen.
Echter na een aantal procenten krijg ik de volgende melding: "502 authentication failed". Na velen uren zoeken en uitproberen kom ik er maar niet achter waar de fout zit. Wie kan mij helpen??? b.v.d.

Red Dwarf

• Forum expert
Re: foutmelding in Grabit
« Reply #1 on: 07 February 2011, 22:26:16 »
Athentication failed wijst op een inlog probleem, verkeerde combinatie gebruikersnaam/wachtwoord. Wat wel vreemd is dat die foutmelding pas komt nadat de download al gestart is, dus als er al op de server is ingelogd.

joekzz

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 08 February 2011, 19:12:35 »
had het opgelost....dacht ik, had idd een foutje gemaakt bij het invoeren van mijn gebruikersnaam. Eerste procenten liepen als een trein daarna weer die foutmelding :embarrassed:  wordt een beetje wanhopig hiervan.

joekzz

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 08 February 2011, 19:21:07 »
nog een aanvulling: sommige bestanden worden wel volledig gedownload en keurig in de juiste map gezet en bij andere de foutmelding.

2396597

• Forum expert
« Reply #4 on: 08 February 2011, 19:54:12 »
Controleer of het aantal verbindingen niet te hoog staat (standaard instelling GrabIt is 3).
Wanneer downloaden draadloos gaat de antenne zo richten dat het signaal beter word en de lijn stabiel is.
Als de draadloze verbinding uit valt worden nieuwe verbindingen gestart.
Hierdoor kunnen binnen te korte tijd teveel verbindingen gemaakt worden.
Zet de "Server time-out after"op 2 minuten. Als het probleem daarna blijft bestaan deze nog hoger zetten.

joekzz

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 09 February 2011, 19:33:36 »
Bedankt voor je advies, het gaat nu goed. heb het aantal verbindingen op 4 gezet. (had het op 10 staan :embarrassed: ). Toch blijf ik een beetje met de vraag zitten waarom op mijn vorige pc het aantal verbinding probleemloos op 8 stond en perfect werkte, en dat nu het aantal verbindingen blijkbaar drastisch naar beneden moet. Maar goed...ik kan weer verder. Nogmaals veel dank!! :)

2396597

• Forum expert
« Reply #6 on: 10 February 2011, 03:28:00 »
Staat de oude pc toevallig ook te downloaden of is er ook een ander usenetprogramma actief (bijv. Spotnet)?
Alle verbindingen worden namelijk bij elkaar opgeteld.

Als de download stabiel is met 4 lijnen heeft het verhogen van het aantal lijnen ook geen zin.
Het zorgt zelfs voor een extra belasting van de server.