Author Topic: Bepaalde torrents niet kunnen downloaden met µtorrent:S  (Read 8430 times)

Steven1992

• Just Arrived
  • *
Bepaalde torrents niet kunnen downloaden met µtorrent:S
« on: 19 February 2011, 13:39:44 »
Hallo,

Sinds een week heb ik een probleem met bepaalde torrents te downloaden. Sommige torrents download die zonder problemen, maar een paar download die niet en weet de reden niet waarom, maar een vriend van me kan die torrents die ik niet kan downloaden wel gewoon downloaden zonder problemen. Ik heb een windows Vista 64 bit systeem. Iemand die me hiermee kan helpen, zodat die het wel kan downloaden zonder problemen? :)  Alvast bedankt!

Steven

2396597

• Forum expert
Re: Bepaalde torrents niet kunnen downloaden met µtorrent:S
« Reply #1 on: 19 February 2011, 19:10:56 »
Bedoel je het torrent bestand of de bestanden die gedownload worden die in de torrent  staan?

Als het het torrent bestand is deze via een andere site proberen te downloaden.

Als het probleem is dat de bestanden niet gedownload worden (geen seeds/peers):
Controleer het log en kijk naar foutmeldingen.
Controleer de firewall
Zet de juiste poort open.
Als het een private torrent is dht uitzetten.

Steven1992

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 19 February 2011, 19:20:18 »
nou gewoon als ik op de site klik van download torrent en dat bestandje komt in utorrent en dan download die niet. bij seeds en peers staan tussen haakjes gewoon getallen, dus er zijn wel seeds, maar hij pakt ze niet. De firewall doet er alleen toe als ik helemaal niet kan downloaden toch?
Wat kan ik precies uit de foutmeldingen maken? en hoe weet ik wat de juiste poort is? En bij DHT ik kon daar niks aan veranderen aan die torrent alleen. Ik kan het wel uitzetten maar geldt het ook voor de torrent die wel DHT nodig hebben. Maar die vriend kan het wel gewoon downloaden en veranderd er niks aan.

Vanmiddag dacht ik even dat het aan de browser lag, want ik kon 1 torrent wel opeens downloaden via een andere browser, maar die andere 2 lukte alsnog niet en als ik kijk op dat tabje trackers zie ik dat er een fout is met het verbinden van de tracker. Dus ik weet niet wat te doen:s want sommige torrents download die wel gewoon en om die reden snap ik er helemaal niks van:( Ik kan wel naar de errors kijken in het log bestand, maar weet niet wat ik daarmee moet. Wat zou ik dan moeten doen met die log bestanden?

2396597

• Forum expert
« Reply #3 on: 19 February 2011, 21:31:49 »
DHT kan per torrent uitgeschakeld worden.
Selecteer de torrent in µTorrent, eigenschappen, vinkje weg bij DHT inschakelen.
Dit alleen doen als het een privé torrent is. Anders gaat dit ten koste van de snelheid.

Voor µTorrent: Opties, installatiehulp, start test.
Controleer of er een groen vinkje staat bij Netwerk nadat de test klaar is.
Zo ja, dan staat de goede poort open.
De bandbreedte test is minder van belang.

Zo nee, dan staat de goede poort niet open.
Als dit zo is dan kunnen de trackers niet controleren hoeveel de upload en download is.
Hierdoor lijkt het dat er niets geupload word en word de download verlaagd.

Controleer of de uploadsnelheid goed staat ingesteld (rechtsonder).
Stel ongeveer 85% v/d maximale uploadsnelheid in.

Controleer of de downloadsnelheid goed staat ingesteld (midden onder).
Stel ongeveer 85% v/d maximale downloadsnelheid in.

Wanneer de volledige uploadsnelheid word gebruikt voor uploaden
tijdens downloaden zorgt dit voor een lagere download snelheid.
Dit komt doordat voor de delen die gedownload worden een bevestiging gestuurd moet worden.
Zolang er geen ontvangtbevestiging is worden er geen nieuwe bestanden aangeboden.

Het is ook mogelijk extra trackers aan de torrent toe te voegen. Hierdoor stijgt het aantal seeds, peers en snelheid.
Zoek met de hash op google en voeg de trackers toe die nog niet in de torrent stonden.
Handige sites hiervoor zijn isohunt.com en torrentz.com.
« Last Edit: 19 February 2011, 21:42:45 by 2396597 »

Steven1992

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 19 February 2011, 23:12:45 »
hartstikke bedankt! mijn poort is gesloten zie ik in de test..... Dat is het probleem neem ik aan? Hij staat ingesteld op automatische poorttoewijzing maar kans alsnog niet die torrent downloaden terwijl er wel seeds voor zijn. Hoe kan je zien wat je poort is?

Steven1992

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 20 February 2011, 00:47:00 »
Ik heb zelf gegoogled met de port forward en dat is me met succes afgerond. poort is open, maar kan nog niet die torrent downloaden. De melding die ik krijg is bij de tracker "foutmelding: you are warned, you are not allowed to download, see our wiki for more info http://wiki.bakabt.com" nadat ik wat opgezocht heb, kan het dan ook zijn, omdat mijn account is geblokkeerd en dat ik daarom niet kan downloaden?

2396597

• Forum expert
« Reply #6 on: 20 February 2011, 03:06:14 »
De poort was dicht en daardoor kon de tracker niet zien wat de seedratio (verhouding downloaden/uploaden) was.
Gevolg is dat je account dus geblokkeerd is en het door de tracker niet is toegestaan te downloaden.
Grote kans dat deze torrent een prive torrent is. Hiervoor moet meestal dht uitstaan.
Dit nu uitzetten heeft echter geen zin.

Je kan de tracker die de foutmelding geeft verwijderen. Via deze tracker word downloaden niet toegestaan.
Heb de link gelezen en ze hebben ook een publieke tracker. Deze kan je als tracker toevoegen.

Voeg deze tracker toe: http://bakabt.com:2710/announce
Via deze tracker zal de download het waarschijnlijk weer doen.
Als hiermee de download ook niet is toegestaan dan kijken hoe je account gedeblokkeerd kan worden.
Of op zoek gaan naar een andere versie.

Zorg altijd dat er een poort openstaat voor µTorrent.
Als µTorrent gesloten is kan die poort ook weer gesloten worden.
Hierdoor is voor de tracker zichtbaar wat de seedratio is.

Lees aanvullend µTorrent - Configuratie.

« Last Edit: 20 February 2011, 03:21:24 by 2396597 »

Steven1992

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 20 February 2011, 23:04:07 »
bedankt voor je reactie, wegens tijdgebrek vandaag, had ik geen tijd om een reply hier te zetten. Ik kwam na lezen zaterdags dat mijn account voor die site een warning heeft gekregen. Ik kan daardoor niet downloaden. Ik moet blijkbaar ook uploaden en de ratio moet 0.5 zijn. Dus ik denk dat mijn vraag is opgelost! bedankt voor de reacties en tijd! :d

Steven

2396597

• Forum expert
« Reply #8 on: 21 February 2011, 11:15:27 »
Graag gedaan.