Author Topic: Spotnet - update en database?  (Read 24061 times)

R.uben

• Forum expert
Spotnet - update en database?
« on: 19 February 2011, 15:56:33 »
Hallo,

Nu voor FTD helaas het einde in zicht komt ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe variant. Spotnet lijkt een leuke en simpele vervanger.
Ik heb alleen even de vraag over de database/ de manier van updaten..

Ik zoek bijvoorbeeld documentaire A in ftd.. Daar is hij te vinden. Als ik hem in spotnet zoek.. vindt hij hem niet. (komt uit december 2010)
Heeft diet iets te maken met de leeftijd van de spot? Bijvoorbeeld dat spotnet niet vergenoeg terug kan zoeken..
Als ik naar beneden scrol vind ik alleen maar posts van 2011 in spotnet. In FTD is dit bij mij ingesteld op 365 dagen.

Is het mogelijk al deze spots van bijvoorbeeld de afgelopen 200 a 300 dagen in spotnet te krijgen? Zoals met de ftd 'database' mogelijk was.

Tevens zie ik bij mijn bovenste en dus meest recente spot in spotnet dat deze dateerd van 18-02-2011 (12.45) terwijl het op dit moment 19-02-2011 15.55 is.
Wordt deze niet 100% geupdate bij het opstarten?? Want er zijn uiteraard al honderden spots bijgekomen.

Ik hoor het graag.

Groet,

Ruben

daved

• Just Arrived
  • *
Re: Spotnet - update en database?
« Reply #1 on: 19 February 2011, 16:40:32 »
Ik geloof niet dat die mogelijkheid bestaat.

Ik las wel dat je met FTD Watchdog toch nog (oude) spots van FTD kan bekijken (die je al eerder hebt opgehaald met FTD), ook al is FTD eenmaal offline. Tenminste, je opent niet de spot zelf, maar kan wel de bestandsnaam zien (zodat je met een zoekmachine toch kan downloaden)

Fiber

• Explorer
  • **
« Reply #2 on: 19 February 2011, 17:47:23 »
Hi R.uben

Sommige usenet providers zoals Eweka bewaren headers maar 10 dagen ofzo.
Ik heb Eweka en heb het probleem opgelost door de volgende aanpassing in servers.xml

<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />

Op dit moment heb ik 352.709 spots in de database staan.
Hoever die spots teruggaan in de tijd weet ik niet, maar ik zie bv wel spots uit oktober 2009.

Een technisch probleempje is uiteraard latijd mogelijk maar bij mij stromen de updates constant binnen.
Het is nu 17:48 en de laaste spot is van 17:46
« Last Edit: 19 February 2011, 17:49:45 by Fiber »

R.uben

• Forum expert
« Reply #3 on: 21 February 2011, 17:27:33 »
@daved. Dankje voor je bericht, deze optie zal ik onthouden!

@Fiber. Bedankt voor je bericht..

Ik gebruik zelf Hitnews.. Is het herbij ook mogelijk om die aanpassing te doen?
Zoja, zou je me dit uit kunnen leggen?

Bedankt!

Gr,
Ruben

Fiber

• Explorer
  • **
« Reply #4 on: 21 February 2011, 17:45:00 »
Helaas heeft dat geen nut meer....
Het was een publieke server. Zonder login dus.
Vanaf vandaag is de server niet meer publiek.
Helaas ken ik geen andere server.

2396597

• Forum expert
« Reply #5 on: 22 February 2011, 01:12:41 »
UsenetXL Spotnet Patcher
Doorloop de installatie en hernoem reader.usenetxl.nl.spots tot de server die je ingesteld hebt bij download server.
Hou er wel rekening mee dat als er cijfers in de naam staan deze niet gebruiken.
newsreader123.eweka.nl word dan newsreader.eweka.nl.spots
Voor Hitnews het spots bestand hernoemen tot ssl.hitnews.eu.spots

Dit bestand word geïnstalleerd in C:\ProgramData\Spotnet\
Voor Vista en Windows 7 is dit goed.
Voor XP moet het bestand verplaatst worden naar: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Resultaat is 350.000 spots.
De nieuwe headers worden daarna toegevoegd aan het spots bestand via de ingestelde header server.

Aanvulling:
servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

servers.xml voor Hitnews:
Code: [Select]
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="ssl.hitnews.eu" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).
Hitnews instellingen
« Last Edit: 22 February 2011, 11:47:40 by 2396597 »