Author Topic: Failed to connect, timed out  (Read 4300 times)

koos483

• Just Arrived
  • *
Failed to connect, timed out
« on: 31 March 2011, 20:46:22 »
hallo beste mensen,  8)

ik ben nieuw op het gebied van downloaden met een nieuws groep en ik heb een probleem.

Mijn server is ewaka en ik gebruik SABnzbd als nieuwsreader, ook gebruik ik spotnet.     (en ik heb win7)
alleen het lukt mij niet een connectie naar ewaka te krijgen via SAB.  :embarrassed:

ik krijg telkens het volgende bericht: (10061, "Failed to connect: (10060, 'timed out') -1@newsreader83.ewaka.nl:119")[/size]

ik heb al geprobeerd ander nieuwslezers te installeren zoals grabit en news reactor.
alleen krijg ik telkens de zelfde foutmelding, timed out.

ook heb ik mn firewall helemaal uitgeschakeld, dit mocht ook niet baten...
ik weet zeker dat er een oplossing is, alleen ik zie m niet op dit moment.

graag uw hulp mvg, Koos

koos483

• Just Arrived
  • *
Re: Failed to connect, timed out
« Reply #1 on: 31 March 2011, 20:53:14 »
ook gebruik ik port 119 en geen sll, ik gebruik de standaard server configuratie die ewaka mij heeft gegeven en 8 connecties.

en capslock heb ik ook uit staan bij het invoeren van mn wachtwoord en gebruikersnaam.  :tongue:

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #2 on: 01 April 2011, 07:47:07 »
Het is geen ewaka maar eweka:tongue: Als ik de foutmelding zo bekijk is dat de fout die je gemaakt hebt.

koos483

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 01 April 2011, 21:58:44 »
sjonge jonge jonge jonge..... arghhh thanks!

wat stom.... hahahahahaha  :d

tja soms zie je wel eens wat over het hoofd he?

koos483

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 01 April 2011, 22:57:56 »
ok probleem opgelost, op naar de volgende helaas...

SABnzbd heeft nu een goeie connectie maar als ik spotlite run en iets probeer te downloaden krijg ik het volgende bericht: Fout tijdens het starten van SABnzbd: SAB timeout?

ik heb al op verschillende internet forum gekeken, maar het kan denk ik van alles betekenen, ik zou ook niet weten wat ik uit zou kunnen sluiten. (op het invoeren van de juiste servernaam na dan)

wat zou het kunnen zijn?

koos483

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 01 April 2011, 22:58:39 »
sorry met spotlite bedoel ik spotnet....

2396597

• Forum expert
« Reply #6 on: 02 April 2011, 03:07:30 »
Mogelijk staat het maximale verbindingen van de server ingesteld in de apart geïnstalleerde SABnzbd.
Hierdoor kan Spotnet de server niet meer gebruiken. Verlaag het aantal verbindingen in SABnzbd.
Dan kan Spotnet het volgende doen:
Headers ophalen (nodig voor spots, reacties, moderatie)
Downloaden (nodig voor nzb en wanneer ingesteld downloaden)
Uploaden (nodig voor reacties plaatsen en spots toevoegen)

Om Spotnet  beter te laten werken met Eweka kan de servers.xml aangepast worden.

Het servers.xml bestand plaatsen in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Code: [Select]
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).
« Last Edit: 02 April 2011, 03:19:56 by 2396597 »