Author Topic: Download snelheid klopt niet  (Read 2554 times)

Woodface

• Just Arrived
  • *
Download snelheid klopt niet
« on: 08 April 2011, 14:43:51 »
Mijn Ziggo abonnement is opgehoogd van 20 naar 40 mbit.
Tijdens het downloaden met Sabnzb haalde ik bij 20 mbit, een snelheid van 2,5 en daar was ik wel tevreden mee. Echter nu bij 40 mbit blijft de snelheid hetzelfde.
Ik heb het modem en de router opnieuw gestart. Ik heb een basic abonnement bij XS news, waarbij ik een max kan halen van 5 mbit.
Ik snap dus niet dat mijn snelheid hetzelfde blijft. Overigens zijn mijn router en modem recentelijk vernieuwd en moeten de snelheden aankunnen. Daarnaast gaan alles via de draad.

Wat klopt er niet???

Red Dwarf

• Forum expert
Re: Download snelheid klopt niet
« Reply #1 on: 08 April 2011, 17:20:42 »
Een max van 5 Mbit/s houdt in, een usenet-downloadsnelheid van grofweg 0.5 MByte/s. Dus een snelheid van 2,5 MByte/s zou eigenlijk al niet mogelijk kunnen zijn. Laat staan een snelheid van 4 MByte/s. Als je 2,5 Mbit/s bedoelt zou je kunnen proberen het aantal connecties te verhogen, als je niet al het maximum aantal van 4 gebruikt.

Woodface

• Just Arrived
  • *
Re: Download snelheid klopt niet
« Reply #2 on: 09 April 2011, 05:38:22 »
Probleem gevonden na contact met XSnews. Ik heb een basic abo met 5 Mbit, echter ze hadden me ingesteld op een pro abo met 20 Mbit.
Wil ik de mn Ziggo 40mbit optimaal benutten moet ik dus mijn abo bijstellen. Bij XS news dus een Elite met onbeperkte snelheid. Die benut ik bij lange na niet. Ook niet in de toekomst. Bij XS zijn er maar 3 abonnementen. Er is geen tussenweg.
Toch maar eens kijken naar een andere payserver.