Author Topic: Downloadsnelheid niet stabiel meer  (Read 5510 times)

Conqueror94

• Just Arrived
  • *
Downloadsnelheid niet stabiel meer
« on: 28 May 2011, 17:18:29 »
Hallo,
Sinds de val van FTD gebruik ik Spotnet om leuke NZB's op te zoeken, ik haal ze echter gewoon binnen met GrabIt. Nu heb ik het probleem dat de downloadsnelheid bij welke NZB dan ook erg instabiel is, De snelheid is steeds 0,00 kb/s om vervolgens een piekje te krijgen van hooguit 300 kb/s. Voordat ik Spotnet gebruikte was de snelheid constant en tussen de 2 en 2,5 mb/s. Een groot verschil dus. Ik draai beide programma's nooit tegelijkertijd en ook het stopzetten van het spotnet proces via taakbeheer helpt niet. Ook heb ik het aantal toegestane connecties van Spotnet verlaagd.

Heeft iemand enig idee of er problemen zijn bij Ziggo of dat ik toch echt zelf iets fout doe, ik vind het erg vervelend dat ik niet met een normale en constante snelheid kan downloaden.

2396597

• Forum expert
Re: Downloadsnelheid niet stabiel meer
« Reply #1 on: 28 May 2011, 17:34:23 »
Dit is een bekend probleem en komt door Ziggo. Zie de aanvulling in het volgende bericht:
http://www.binaries4all.nl/forum/index.php/topic,10474.msg64419.html#msg64419

Berichten na 26 mei hebben een betere snelheid en een hogere compleetheid.
Oudere berichten zijn onvolledig en hebben een wisselende snelheid.
Dit komt doordat er onderhoud aan de usenet servers van Ziggo is geweest en
de servers een paar keer hebben uitgestaan waardoor er geen berichten uitwisseling
heeft plaatsgevonden. Deze achterstand is later ook niet rechtgetrokken.
Dit probleem is over 30 dagen (vanaf 26-05-2011) opgelost.
Dit is namelijk de retentie van de Ziggo server. Oudere berichten zijn dan niet meer aanwezig.
« Last Edit: 28 May 2011, 17:38:00 by 2396597 »

Conqueror94

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 28 May 2011, 20:25:42 »
Bedankt voor de informatie!
Als ik het goed begrijp ligt het probleem dus niet bij Spotnet of de instellingen van GrabIt en zijn de spots die geplaatst zijn na 26-5-2011 weer met de normale snelheid binnen te halen. Wel jammer dat Ziggo de problemen niet beter heeft opgelost want hiervoor heb ik nog nooit problemen gehad met hun nieuwsgroependienst.

killermarco

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 28 May 2011, 20:46:51 »
Hee,

Het bovenstaande ziet er verdacht veel uit als het probleem dat ik afgelopen week had,

Op het volgende topic staat bij de onderste 3 berichten hoe ik het weer verbeterd heb kunnen krijgen,

http://www.binaries4all.nl/forum/index.php/topic,10474.0.html
met dank aan 2396597

Hopelijk werkt het bij u ook.

Conqueror94

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 28 May 2011, 21:36:01 »
De instellingen van Spotnet en/of GrabIt zouden niks met het probleem te maken moeten hebben. Dus het op 0 instellen van alle connecties in Spotnet zoals beschreven in de laastste reply van http://www.binaries4all.nl/forum/index.php/topic,10474.0.html moet  niets uitmaken. Het probleem ligt namelijk bij Ziggo, alle posts op usenet geplaatst voor 26-5-2011 zijn via hun newsserver niet of nauwelijks te bereiken en leveren incomplete bestanden op, aldus  2396597. Ik heb dus een NZB gestart  met GrabIt geplaatst op vandaag (28-5) en ik download weer met een fijne constante snelheid van meer dan 2 mb/s !
Over een maandje, rond 26 juni is er niets meer van het probleem te merken, aangezien Ziggo slechts een retentie van 30 dagen aanbiedt kunnen de niet meer te bereiken binaries niet meer worden gedownload via hun servers.

Conqueror94

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 28 May 2011, 21:44:06 »
Een erg handige website om een half afgeronde post binnen te halen van voor 26-5-2011 is hitnews.eu
Je kunt je gratis en zonder vermelding van bank of creditcardgegevens aanmelden voor een trial van 30 dagen, vul gewoon wat onzin adressen etc in en je kunt nog net even die post downloaden die je graag wilt hebben, de retentie is meer als 500 dagen en de snelheid erg hoog.
In de e-mails die je ontvangt van hitnews staan verdere instructies