Author Topic: NZB bestanden zoeken en lezen  (Read 3353 times)

Burnie

• Just Arrived
  • *
NZB bestanden zoeken en lezen
« on: 05 June 2011, 10:35:30 »
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik aan het downloaden via een payserver usenet XL en ik download via Altbinz.

Nu lukt het downloaden prima, moet zeggen dat het erg snel gaat!!

Alleen heb vaak een film waar dan geen ondertiteling bij zit... of een bestand wat geen film blijkt te zijn.

Dus mijn vraag is, hoe kun je (ik zoek via Binsearch) bij je zoekresultaten zien wat het precies is wat je aan het downloaden bent?

Alvast bedankt!!
Groetjes,
Burnie

Red Dwarf

• Forum expert
Re: NZB bestanden zoeken en lezen
« Reply #1 on: 05 June 2011, 12:01:02 »
Het subject geeft meestal toch wel aan wat het is. De grootte van de collectie is ook een indicatie. Als we het over bijvoorbeeld een DVD5 hebben dan is 4 of 4.5 GB zo ongeveer de grootte. Je kunt ook nog de collectie uitklappen en kijken of er een .nfo bestand bijzit. Dat is een tekstbestandje met informatie over de download. download alleen dat .nfo bestand als je niet zeker bent.

Burnie

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 05 June 2011, 21:35:52 »
ok dus als ik het goed begrijp als er geen collectie is (die je uit kunt klappen) dan hoef je het niet te downloaden?

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #3 on: 06 June 2011, 18:02:51 »
Dat is te kort door de bocht. Er zijn mensen die een film als 1 bestand uploaden. Toegegeven, dat komt nauwelijks voor. Maar het kan ook zo zijn dat de indexsite, binsearch in jouw geval, er niet in slaagt om er een collectie van te maken ondanks dat er meerdere bestanden bij een post horen. Trouwens, Het is wel aan te bevelen een post te downloaden waar ook par2 bestanden bij horen. Dit in het geval de post gerepareerd/gecontroleerd moet worden. Je zit dan al automatisch aan een collectie vast.

Burnie

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 08 June 2011, 11:25:44 »
Ok bedankt voor je tips!! Ik ga gewoon verder proberen!