Ik heb me vanaf vandaag verdiept in de wondere wereld :P van de nieuwsgroepen.
Het hele SABnzbd (wat een naam trouwens!) -verhaal lukt me gelukkig.
Toch heb ik nog een aantal vragen, dingen die mij als beginneling nog niet duidelijk zijn.
1. Ik begrijp het verschil tussen 'nieuwsgroep' en 'nieuwsserver' niet helemaal. Ik zit bij KPN, en dus is de server die ik invul bij SABnzbd news.kpn.nl. Als ik echter zoek met bijv. binsearch, hoef ik helemaal niet die server in te vullen. Waarom niet?
2. Als ik bij binsearch zoek, komen er een aantal resultaten. Dat zijn echter nog géén NZB-bestanden, die moet ik eerst maken door het vakje voor het resultaat aan te vinken en dan te klikken op 'create NZB'. Maar... bij sommige resultaten kan ik ook nog op 'collection' klikken, waarna er weer een heleboel resultaten te voorschijn komen. Vervolgens kan ik een NZB-bestand maken door een van die stukjes aan te klikken of door allemaal... kortom, het duizelt mij een beetje van welke bestanden ik nou moet gebruiken om een NZB-bestand mee te maken.
3. Is binsearch wel aan te raden voor een beginneling als ik? (Ik heb nog geen andere zoekmachines geprobeerd.)
4. Zijn er misschien tutorials o.i.d. die het hele zoekproces uitleggen, of is het zo simpel dat dat niet nodig is?
5. Bij sommige resultaten bij binsearch staat er: "requires password". Waar haal je dat wachtwoord vandaan?
6. Ik zie op de website en op het forumoverzicht een boel staan over 'FTD' en 'Sportnet'. Heeft dat ook nog met nieuwsgroepen te maken?
Alvast heel hartelijk bedankt voor de genomen tijd & moeite!
Verder wil ik ook graag de maker van binaries4all.nl bedanken - zijn tutorials zijn erg duidelijk en zeer goed te begrijpen - een onmisbare hulp!