Author Topic: Foutmelding bij downloaden SABnzbd  (Read 3521 times)

MumbleJumble

• Just Arrived
  • *
Foutmelding bij downloaden SABnzbd
« on: 19 August 2011, 22:55:00 »
Tja ik heb gewoon te weinig verstand van computers.
De handleiding voor het downloaden is zeer simpel 2 (waren het er 3) menuutjes dingetjes aanvinken en dan drukken op finish.
Makkie toch.......
 SABnzbd.exe 0.6.8[/font][/font]
SABnzbd detected a fatal error:
 Cannot access the user profile.

[/font]Please start with sabnzbd.ini file in another location[/font]

Program did not start! 
[/font] :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed:

Tja, deze melding kreeg ik zo'n 6 maanden geleden ook. Sindsdien nooit meer naar omgekeken ....

ehhh.... nieuwe poging, zelfde probleem en een oplossing weet ik als leek niet te bedenken.

Wie het weet mag het zeggen (graag zelfs)

Red Dwarf

• Forum expert
Re: Foutmelding bij downloaden SABnzbd
« Reply #1 on: 20 August 2011, 08:05:12 »
Misshien heb je wat aan deze link: http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=4746.

MumbleJumble

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 20 August 2011, 11:04:58 »
Dank voor je reactie Red Dwarf.

Echt verder kom ik niet. Ik moet alleen maar via de -f optie een eigen pad opgeven. Simpeler kan het haast niet. Jammer alleen dat ik geen flauw idee hebt wat er mee wordt bedoeld.  8)

To be continued  :embarrassed:

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #3 on: 20 August 2011, 19:35:20 »
De locatie die wordt gegeven voor het .ini bestand geldt voor Vista en Windows 7. Bij XP staat de appdata map in documents and settings\users\ en verder. Wat je ook nog kunt proberen is het programma opstarten als administrator (beheerder) en als je geen Windows gebruikt kan ik je echt niet helpen. Behalve dan dat het .ini bestand misschien wel in de map staat waar ook het hoofdprogramma staat.

MumbleJumble

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 20 August 2011, 22:13:22 »
Enorm frustrerend maar op internet kom ik er niet uit.
Wat wordt bedoeld met onderstaande melding weet ik ook niet.
" Eventueel opstarten op deze manier:
"c:\program files\SABnzbd\SABnzbd-console.exe" -f c:\Users\user\AppData\Local\sabnzbd"

Moet ik in dos gaan klungelen. (Ik weet niet eens hoe ik in dos kom of in het register kl...en ? Voor een leek als mij linke soep.

Ik gebruik window Vista 64 (heb ik nog steeds spijt van) .
In de " known issues van SABnzbd wordt melding gemaakt van de fout:
" Some 64bit windows systems have problems with the 64bit versions of par 2 and unrar.
Setting "allow-64bit_tools" to 0 in sabnzdb.ini, will force the use of 32 bit versions.
Via program files (x86) -> SABnzbd -> win zie ik de Par2 en Unrar files.
In beide files zie ik de X64 map met daarin de Par toepassing (of unrar toepassing)
Hierop klikkend wordt in een fractie van een seconde een dos file (althans daar lijkt het op) zichtbaar. Geen idee wat er staat want het gaat te snel om te lezen.
Geen idee hoe ik de "allow- 64bit_tools moet aanpassen en waar ik deze moet aanpassen.

Spotnet werkt wel (maar via mijn ziggo is de data limiet overschreden vandaar een payserver erbij).

Kan ik met pay servers werken zonder SABnzbd als laatste redmiddel ? Ik ben echt gefrustreerd hierdoor.  :embarrassed: :embarrassed: :embarrassed:

MumbleJumble

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 20 August 2011, 23:13:58 »
Ik heb nu geprobeerd SABnzbd aan te geven alsof het draait onder Windows XP.
Ik krijg nu dus wel het menu om verder in te vullen.
Uit ongeduld of frustraties heb ik nu een verkeerde code ingevoerd voor de aanvraag van een trialcode voor een newsserver (Yabnews). Eigen schuld, "haastige spoed is zelden goed".

Even de support afwachten van Yabnews. Daarna verder knutselen en stuntelen.

To be continued.

MumbleJumble
« Last Edit: 20 August 2011, 23:16:13 by MumbleJumble »

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #6 on: 21 August 2011, 12:32:00 »
Enorm frustrerend maar op internet kom ik er niet uit.
Wat wordt bedoeld met onderstaande melding weet ik ook niet.
" Eventueel opstarten op deze manier:
"c:\program files\SABnzbd\SABnzbd-console.exe" -f c:\Users\user\AppData\Local\sabnzbd"

Moet ik in dos gaan klungelen. (Ik weet niet eens hoe ik in dos kom of in het register kl...en ? Voor een leek als mij linke soep.
Ja, als je deze command-line wilt proberen moet dat in DOS. Je moet dan cmd.exe opstarten. Dat programma kun je wel vinden via het "Start"-menu (linksonder). In het register hoef je hiervoor niet te zijn.
Daar waar vetgedrukt 'user' staat moet je eigen windows user login naam staan.
Om compleet te zijn: je hoeft geen cmd.exe te gebruiken, je kunt het ook gewoon via de 'run' optie in het "Start"-menu doen. Met de console (cmd.exe) werken is alleen maar mijn persoonlijke voorkeur.

Die par en rar tools heb je pas nodig op het moment dat je aan het downloaden gaat. En als ik het goed begrijp ben je nog niet op dat punt niet aangekomen. Zoek geen problemen die er (nog) niet zijn.  :)