Author Topic: grabbit  (Read 3235 times)

Ferdane3

• Just Arrived
  • *
grabbit
« on: 02 November 2011, 20:42:01 »
Ik heb een account bij Ziggo. De newsserver is news.quicknet.nl. WW en gebruikersnaam zijn in orde, gebruik die al jaren. Kan normaal via deze server  met Grabbit downloaden. Sinds het overlijden van FTD gebruik ik Spotnet in combinatie met Grabit. Sinds vermoedelijk het nieuwe modem van Ziggo ca 2 mnd terug, kan ik via Grabbit niet meer downloaden bij news.just4today.net. De accountname en het ww moet je uiteraard dagelijks ingeven. Het vreemde is nu, dat hij de just4today-server wel ziet (anders komt de melding denied to your mode) maar voor elke groep zegt does not excist on this server. Via de quicknetserver kan ik gewoon downloaden. De poort staat goed op 119. In de appdata bleek de grouplist leeg te zijn. In Grabbit geprobeerd de grouplist te updaten: reageert niet. Grabbit opnieuw geinstalleerd: helpt niet. Just4today-server verwijderd en ponieuw aangemaakt: geen resultaat. Er worden geen groepen gedownload.
Iemand nog een suggestie misschien?

bramvnl

• Just Arrived
  • *
Re: grabbit
« Reply #1 on: 03 November 2011, 16:25:51 »
grabbit gebruik ik in combi met SpotGrit
aantal dingen die misschien kunnen helpen
poort moet op 119 staan
kijk eens of als je ssl aan vinkt het wel lukt (dan worden de draadjes beveiligd)
via je router poort 119 openen
het kan ook zijn dat wat je download te oud is voor je server

dit kan je ook eens doorlezen  http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9142

Ferdane3

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 03 November 2011, 21:33:44 »
Poort 119 staat open, anders kon ook niet via news.quicknet gedownload worden. Als SSL wordtr aangevinkt, wordt al helemaal geen contact meer met de server gemaakt en wat ik wil downloaden is zeker niet te oud. Helaas.
isschien nog andere suggesties?

germain1

• Forum expert
« Reply #3 on: 03 November 2011, 23:48:42 »
voor ssl heb je poort 563 open moet je newsserver wel ondersteunen

2396597

• Forum expert
« Reply #4 on: 04 November 2011, 21:49:35 »
De Just4today server heeft geen groepenlijst meer.
Verwijder het vinkje "change active group before downloading article".

De Ziggo / Quicknet server ondersteund geen ssl.
Bij deze server kan ook "change active group before downloading article" uitgevinkt worden.
« Last Edit: 04 November 2011, 21:56:21 by 2396597 »

Ferdane3

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 05 November 2011, 11:34:54 »
Kijk, dat is nu een advies van een expert. Je wil niet weten hoeveel tijd ik al geinvesteerd heb om de boel weer aan de praat te krijgen. Ik vraag me af, hoe ik dat nu had kunnen weten, dat ze ineens geen groepen meer hebben en dat dit uitgevinkt moet worden. Hij doet het dus weer, alleen is hij nog veel te traag: 60KB/sec. Liep vroeger wel naar de 1000KB/sec.
Hoe dan ook, heel erg bedankt. Als er nog suggesties zijn om de snelheid te verhogen, hoor ik het graag. Er gloort weer licht in de duisternis.

2396597

• Forum expert
« Reply #6 on: 05 November 2011, 20:08:01 »
Bij Just4today meer dan 2 verbindingen instellen zolang dit nog mogelijk is.
Stel er niet meer in dan nodig anders word de server onnodig belast en word
de kans groter dat de limiet van 2 verbindingen weer word ingesteld.
Er kan nooit sneller gedownload worden dan de maximale snelheid van de verbinding.
Als de download stabiel is niet meer verbindingen instellen.

Ferdane3

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 06 November 2011, 15:59:14 »
Nogmaals hartelijk ik! Ik loop geloof ik wat achter. Vroegers was het altijd nooit meer dan 2 draadjes openen. Blijkt nu opeens wel te kunnen. Ben hier echt heel prima geholpen.