Author Topic: voor het eerst downloaden  (Read 1994 times)

atlantis1963

• Just Arrived
  • *
voor het eerst downloaden
« on: 16 January 2012, 14:37:20 »
Beste allemaal,

Ik probeer voor het eerst te downloaden via een nieuwsgroep maar het lukt me niet echt. Ik heb de handleiding al een paar keer doorgelezen maar ik kom niet echt verder. Ik heb me aangemeld voor een newsserver en ik heb een newsreader geïnstalleerd. Als ik nu naar een zoekmachine ga en een bestand download, krijg ik een RAR-bestand. Als ik dit bestand uitpak, krijg ik een exe-bestand. Maar ik snap nog steeds niet hoe nu verder? hoe moet ik dit bestand in Grabit laden zodat de download begint? Sorry als het een domme vraag is maar zoals gezegd is dit mijn eerste keer. Ik was altijd torrent-bestanden gewend. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

atlantis1963

Red Dwarf

• Forum expert
Re: voor het eerst downloaden
« Reply #1 on: 16 January 2012, 16:01:33 »
Van de zoekmachine zelf zul je nooit een exe bestand krijgen. Zoekmachines genereren nzb bestanden. De nzb bestanden moet je inladen in je newsreader. Het enige wat ik kan bedenken is dat het nzb bestands type gekoppeld is aan je nieuwsreader. Je hebt dan bij het downloaden van de nzb de optie gekozen om te openen met 'je news reader'. Misschien heb je de stap 'gemist' dat je mieuwsreader met de download begonnen is.