Author Topic: ploteselinge verlaging in Grabit download snelheid van 800 KB/sec naar 400 KB/se  (Read 2213 times)

bras4real

• Just Arrived
  • *
Ik heb de volgende vraag, ik download via KPN ADSL en downloadde prima NZB bestanden met een downloadsnelheid van 550 KB/sec. Vorig jaar september 2011 KPN gebeld om te vragen of ze de poorten volledig konden openen wat tot een prachtige toename in kloksnelheid via Grabit van 850 KB/sec leidde.

Dat verandere plostklaps deze week nu ik constateer dat ik niet meer met Grabit boven de 400 KB/sec kom, telkens een andere bestanden geprobeerd want het ligt natuurlijk ook aan het NZB bestand en nieuwsserver waar je vandaan plukt maar die 800 haal ik niet meer

Ik heb KPN gebeld zij gaven aan geen wijzigingen of veranderingen, ik kon nog steed met iets van 7000 Kb/sec downloaden. Ook heb ik niets aan mijn configuratie aangepast.

heeft iemand een idee wat ik kan doen, 400 KB/sec is me echt te laag, helemaal gezien ik het dubble kon downloaden.....

veel dank alvast voor mogelijk advies

bras

bras4real

• Just Arrived
  • *
ik heb toch wat meer informatie:

Grabit gaf mij rond de 800 KB/sec nu nog maar 400 KB/sec

een speedtest gedaan en die geeft aan dat ik maximaal 1800 kilobits kan downloaden per seconde wat zich zou vertalen in maar 225 KB per seconde.

hoe kan ik al die tijd 800 kb/sec of te wel 6400 kilobITS per seconde gedownlaod kunnen hebben, terwijl mijn download max maar 1800 kilobytes per seconde is???

of wat gaat er fout in mijn denken??

Red Dwarf

• Forum expert
Misschien zit KPN toch mis als ze zeggen dat er niets veranderd is. Wat je nog wel even moet doen is die speedtest op een andere site herhalen, niet iedere site zal hetzelfde antwoord geven.