Author Topic: nieuwsserver noob komt er niet uit  (Read 3187 times)

Gielske

• Just Arrived
  • *
nieuwsserver noob komt er niet uit
« on: 03 May 2012, 13:20:30 »
Hallo mensen,
Ik heb zojuist grabit gedownload volgens de instructies voor beginners hier op de site. Maar als ik news.kpn.nl of news.kpnplanet.nl invoer, krijg ik de melding: "Unable to connect to the Usenet server. Please check you Usenet server hostname to see if it is correct and try again. If it still doesn't work you should contact you Usenet provider to request the correct hostname."
Voor de zekerheid had ik nog even de server adressen direct over gekopieerd van de kpn site, maar ik blijf dezelfde melding krijgen. Ik zal wel iets fout doen, maar wat? Ik heb nog nooit iets gedaan met nieuwsgroepen, dus ik ben helemaal noob.

Red Dwarf

• Forum expert
Re: nieuwsserver noob komt er niet uit
« Reply #1 on: 03 May 2012, 19:39:10 »
En de rest van de login is ook goed? Dus gebruikersnaam en wachtwoord?

Gielske

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 03 May 2012, 22:40:34 »
Dat zou pas de volgende stap zijn, maar volgens de kpn site (en mijn handleiding omdat ik sinds 2 weken ben overgestapt) hoef ik geen wachtwoord of iets in te voeren.

Gielske

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 03 May 2012, 22:44:07 »
Oh btw, mijn pc is pas helemaal opgeschoond en ik gebruik regelmatig ccleaner en al die dingen, dus het kan eigenlijk bijna niet aan mijn pc liggen.

Daniel

• Moderator
« Reply #4 on: 04 May 2012, 10:14:33 »
Verbind je op poort 119, en heb je 'SSL' uitgeschakeld? Dat is het enige wat ik nog kan bedenken, afgezien van een storing bij KPN (zal je net zien).

Gielske

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 04 May 2012, 13:23:05 »
Ik heb geen idee. Hoe kijk ik dat na?? Na het installeren van Grabit krijg ik bij het openen meteen een scherm waar ik dat serveradres in moet voeren. Zonder dat ik gebruikersnamen, poorten of iets anders in kan voeren. Als ik daar op cancel klik, wordt Grabit weer afgesloten. Ik kom dus nog niet eens bij een startscherm of optiesmenu.
« Last Edit: 04 May 2012, 13:34:57 by Gielske »

Gielske

• Just Arrived
  • *
« Reply #6 on: 04 May 2012, 14:05:24 »
Hier de prt scrs van mijn handelingen. Beetje klein, maar anders is het zo rot om op een forum te bekijken.

Hier heb ik het serveradres van de kpn site regelrecht gekopieerd en geplakt. news.kpn.nl

Na deze poging heb ik het 2e serveradres van deze site geprobeerd (news.kpnplanet.nl) met hetzelfde resultaat. Als ik dan op ok en cancel klik, wordt Grabit automatisch afgesloten.

Gielske

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 04 May 2012, 19:41:28 »
Ik ben eruit!! Bedankt voor jullie hulp!!! Sinds het opschonen van de pc heb ik schijnbaar niet al mijn oude instellingen van avast terug gezet. Avast virusscanner blokkeert nieuwsgroepen standaard. Voor iedereen die dit probleem nog ooit heeft.

- Start Avast
- Ga naar "Real-Time Shields"
- Ga naar "Mail Shield"
- Ga naar "Expert Settings"
- Haal het vinkje weg bij "Scan newsgroup messages (NNTP)"
« Last Edit: 04 May 2012, 19:50:10 by Gielske »