Author Topic: hoe kan ik een request doen voor een bepaalde missende post  (Read 3244 times)

bouncer1980

• Just Arrived
  • *
ik mis van een bepaalde serie 2 delen. Normaal wordt deze serie wekelijks geupload. Echter in oktober zijn 2 weken overgeslagen. Deze missende delen zijn nergens te vinden, niet via nzb, niet via torrent.

De uploader is volgens mij een poweruser, dus ik kan geen contact met hem opnemen via email or whatever.

Zijn hier sites voor om specifieke request te doen.. of kan ik binnen de specifieke nieuwsgroep een request post of iets dergelijks doen

Red Dwarf

• Forum expert
Re: hoe kan ik een request doen voor een bepaalde missende post
« Reply #1 on: 06 January 2013, 20:46:14 »
Je zou een inderdaad een bericht kunnen plaatsen in de nieuwsgroep waar je die serie hebt gevonden a.b.multimedia bijvoorbeeld. Je zou ook in de forums kunnen posten waar je, je NZB's weg haalt. Je zou het ook eens kunnen proberen via spotnet/spotgrid, of hoe ze ook allemaal mogen heten.

bouncer1980

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 13 January 2013, 09:17:42 »
maar hoe post ik een vraag in een nieuwsgroep? Ik kan nergens een optie vinden om dit te doen?

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #3 on: 13 January 2013, 09:43:36 »
Niet alle programma's kunnen tekstberichten plaatsen. Wat je zou kunnen doen is een prgramma als bijvoorbeeld Thunderbird gebruiken om tekstberichten te versturen. Newsleecher en ook GrabIt, meen ik, hebben een optie ingebouwd om tekstberichten te posten.

Er zijn meer mogelijkheden om dit te doen. Google is your friend.

bouncer1980

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 15 January 2013, 15:35:10 »
heb alle 3 de programma's geprobeerd. Ik vind geen manier om een request te posten hoor. En met zoeken op google vind ik niet wat ik zoek. Helaas.
Kun je me iets meer helpen?

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #5 on: 15 January 2013, 18:31:41 »
Bij Thunderbird, moet je wel je usenetserver opzetten, ik weet dat, dat kan want ik heb dat zelf gedaan.
Met GrabIt heb ik nooit echt gewerkt. Ik las alleen maar dat daarmee wel tekstberichten gemaakt konden worden.
Met NewsLeecher heb ik wel tekstberichten gemaakt. Wat je in Thunderbird en NewsLeecher moet doen is je abonneren(subscribe) op een nieuwgroep, voordat je er kunt posten. Ik kies voor Newsleecher voor een verdere uitleg, want daar weet ik meer van. Je moet naar de "manager"-tab gaan. Daar staat bijna bovenin links van het midden de subscribe knop. Voordat je subscribe kan gebruiken in die tab moet je eerst de lijst ophalen met nieuwsgroepen die je usenet-server voert (Fetch Grouplist). Kies de groep uit waar je lid van wilt worden. Als de groep deel uit maakt van je subscription, maak dan in de "articles"-tab die groep actief, en klik op de post knop (envelopje). Klik op submit post als je bericht klaar is. Voor zover ik weet is het in Newsleecher niet perse noodzakelijk om lid te worden van een groep, want je kunt ook via de supersearch-tab antwoorden op een post die je geselecteerd hebt. (Je zou dan de post kunnen selecteren waarvan je een re-post wilt hebben.)

Bedenk wel dat je reader de headers binnen gaat halen van de groep waarvan je lid bent geworden, als dat een grote groep is kan dat lang duren. Boneless, om maar een voorbeeld te noemen, kan vele miljoenen headers bevatten. Breek het downloaden van die headers maar gewoon af als je dit te lang duurt.

Ik meen dat er ook middelen zijn om via het web tekstberichten te posten op usenet, Google Groups is geloof ik zo'n medium.

bouncer1980

• Just Arrived
  • *
« Reply #6 on: 18 February 2013, 11:05:29 »
ik heb een post kunnen doen via newsleecher, heb alleen geen idee hoe ik hem nu kan volgen. Kan hem namelijk nergens terugvinden.
Is hier een mogelijkheid voor?

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #7 on: 18 February 2013, 21:25:06 »
Het komt neer op zoeken op het subject waaronder je gepost hebt. Je kunt geen alarm instellen of zo.