Author Topic: Mijn reactie nadat ik de guide gelezen heb  (Read 2232 times)

trav

• Just Arrived
  • *
Mijn reactie nadat ik de guide gelezen heb
« on: 20 February 2013, 15:47:24 »
Allereerst, bedankt voor de informatieve site! Ik ben nieuw in de wereld van usenet en heb daarom veel gehad aan de beginnersguide. Als ik een tip mag geven dan stel ik voor om bij een aantal opties niet alleen de vertaling te geven, maar ook de voor- en nadelen. Bij een aantal opties moest ik het net afspeuren om te achterhalen wat voor mij de beste keus was. Ook werd mij niet meteen duidelijk wat rententie precies is. Hier kwam ik pas veel later achter op de pagina "Veel gebruikte termen". Misschien dat deze term iets eerder uitgelegd kan worden, omdat het toch wel een belangrijke factor is bij het uitzoeken van payserver. En dan heb ik nog een paar vragen:

1. Verschillende nieuwsservers hebben een verschillend aantal toegestane connecties, wat betekent dat precies en maakt dat iets uit voor de downloadsnelheid?

2. Maakt het voor de downloadsnelheid iets uit of je van een Amerikaanse of Europese payserver gebruik maakt?

3. Om de kosten de drukken, bestaan er payservers die account sharing toestaan? Ik gebruikte deze methode altijd bij een andere vorm van downloaden en zou dit graag weer gebruiken. Ik zal alleen nog op zoek moeten gaan naar nieuwe deelnemers.

Nogmaals bedankt!
« Last Edit: 20 February 2013, 16:01:27 by trav »

Red Dwarf

• Forum expert
Re: Mijn reactie nadat ik de guide gelezen heb
« Reply #1 on: 20 February 2013, 19:38:16 »
1. Als een connectie een beperkte downloadsnelheid biedt, zorgen meer connecties voor een hogere totale downloadsnelheid. Uiteindelijk natuurlijk wel gelimiteerd tot de maximum snelheid van je internetverbinding.
2. Ja dat maakt uit, de afstand en dus de reactiesnelheid van een server overzees (De Ping) is trager.
3. Ja die bestaan. De site van de payserver zal zelf (hopelijk) aangeven of account-sharing is toegestaan. Als de site dat niet aangeeft zal de helpdesk van de site dat wel weten.

trav

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 20 February 2013, 20:29:17 »
Bedankt voor je antwoord. Ik vind het moeilijk om in te schatten welke payserver Amerikaans is en welke Europees is. Ik neem aan dat de grote sites over de hele wereld wel servers hebben staan.

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #3 on: 21 February 2013, 06:29:14 »
Ik heb het idee dat de meeste sites wel ergens vermelden waar hun servers staan. Als je gaat voor een nederlandse aanbieder weet je het zeker.