Author Topic: Kan bepaalde bestanden niet downloaden  (Read 2925 times)

fradie

• Just Arrived
  • *
Kan bepaalde bestanden niet downloaden
« on: 30 April 2013, 15:38:51 »
Beste mensen,
Ik probeer  bepaalde bestanden (jpg's) te downloaden of te openen maar als de bestandsnaam eindigt met bv [123K] (waar 123 elke waarde kan hebben) lukt dit niet.
Als voorbeeld : US - BNSF3158_2012-12-12_CoonRapids_MN.jpg [334K]   deze staat in alt.binaries.pictures.rail  en is ca. 90dgn oud en zou een plaatje van iets met treinen moeten zijn.
Ik download met Newsleecher in combinatie met EWEKA met een retentie van >1000 dgn.
Is dit soms gecodeerd?? Of heb ik een instelling niet goed staan of nog erger.... doe ik iets stoms?????
N.B.:
Als ik het bestand download word deze niet opgeslagen,
Daarnaast heb ik de keuze om te downloaden  als body, header of raw. doe ik dat dan krijg ik de melding dat het niet gedecodeerd zal worden en het bestand word wel opgeslagen in een mapje maar is verder niets mee te doen.
Indien ik alles achter .jpg weghaal kan hij ook niet geopend worden.

Alle andere type files is geen probleem alleen als er iets tussen [  ] staat aan het einde van de bestandsnaam.
Alvast mijn dank voor de hulp.

Red Dwarf

• Forum expert
Re: Kan bepaalde bestanden niet downloaden
« Reply #1 on: 01 May 2013, 06:47:50 »
Het probleem is in dit geval dat het gecodeerd is met base64, Newsleecher kan dat niet aan. Je kunt dat bericht wel downloaden als tekst (dubbel-klik) Maar daarna zul je het met een apart programma moeten decoderen.

fradie

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 01 May 2013, 12:56:00 »
Hartelijk dank voor je snelle reactie en je uitleg.
Welk download program kan ik hiervoor gebruiken?

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #3 on: 01 May 2013, 19:10:47 »
Je bedoelt welk download programma wel base64 decodeert? Dat weet ik eigenlijk niet. Als je een programma zoekt dat wel dat tekstbestand kan decoderen. Ik kon er niet zo gauw eentje vinden die ik aan het werken kreeg. Ik vond wel deze online-service waar het me is gelukt door de hele tekst te kopieren, de eerste 25 regels uitgezonderd (dat was de bijbehorende tekst plus de header).

http://www.webutils.pl/index.php?idx=base64

Daarna 'saven' als bestand (extensie veranderen naar .jpg)

Mooie foto. :)

2396597

• Forum expert
« Reply #4 on: 07 May 2013, 23:49:20 »
Newsleecher kan MIME base64 gecodeerde bestanden niet decoderen.
Bewaar het artikel als raw text (Leech, Specials, Leech (Raw) en decodeer met bijvoorbeeld UUDeview  bron

Gratis Usenet NTTP News Clients met ondersteuning voor Base64:
XanaNews
Xnews
bron
« Last Edit: 07 May 2013, 23:55:54 by 2396597 »