Author Topic: instelingen  (Read 1569 times)

peter59

• Just Arrived
  • *
instelingen
« on: 20 November 2013, 21:13:04 »
Hallo,
ik gebruik al enige tijd tot volle tevredenheid SABnzb+, maar enkele dagen geleden kreeg ik de melding dat inloggen op de server van Sunny net (ik heb daar mijn abonnement lopen) niet meer lukte. ik heb toen de poort, die op 8080 stond gewijzigd naar 119. Sindsdien gaat het helemaal mis. Als ik SABnzb wil opstarten komt de volgende mededeling:
SABnzbd.py 0.7.11
SABnzbd heeft een vrije TCP/IP poort nodig voor de interne web server.
Poort 119 op localhost is geprobeerd, maar het gebruikers account van SABnzbd heeft geen toestemming.
Op OSX en Linux systemen mogen standaard gebruikers alleen poorten boven 1023 gebruiken.

Start SABnzbd met een ander poort nummer.

Open een "Terminal" venster en type deze regel in (voorbeeld):
    /Applications/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --server localhost:1024

Als je dit bericht weer krijgt, probeer dan een ander nummer.

Programma is niet opgestart!

Ik kom dus niet meer in het programma om instellingen te wijzigen.
Kan iemand mij helpen? ik weet niet wat te doen. Opnieuw installeren werkt niet, een terminal venster krijg ik niet gevonden.
ik heb OIS Mavericks als besturingssysteem.

Peter

Red Dwarf

• Forum expert
Re: instelingen
« Reply #1 on: 21 November 2013, 06:20:14 »
sabnzb is webbased dus het is misschien niet zo gek dat de port veranderen naar 119 (usenet-port) niet zou werken. ;)
als ik Google mag geloven staat het terminal programma bij Programma's -> Hulprogramma's (Applications>Utilities). Een andere pagina vertelt dat je dan wel een OSX-versie hoger moet hebben dan 9. Ik geloof dat Maverick versie 11 is? Dus dat moet geen probleem zijn.

Ik heb zelf geen MAC, dus ik kan je niet verder helpen.