Heey, even een vraagje,Ik ben hier net nieuw.. Maar heb er toch al wel een uurtje achter gezeten en heb netjes de handleiding gelezen, Die ik zeer fijn vond! Maar nu kom ik dus met het volgende probleem want ik een beetje onduidelijk vind:Citaat uit handleiding:Om te kunnen downloaden, moet je toegang hebben tot een nieuwsserver.De meeste internetproviders hebben een eigen nieuwsserver. Kijk op onzepagina met serveradressenom te zien of jouw provider ook een nieuwsserver heeft. Als je hetadres van de nieuwsserver van jouw provider gevonden hebt (bijvoorbeeldnova.planet.nl), dan is deze stap succesvol afgerond. Biedt jouwprovider geen nieuwsserver aan, of is de kwaliteit heel slecht (meer informatie), dan kan je een abonnement nemen bij een payserver (meer informatie).Payservers zijn niet gratis, maar zijn vele malen beter (bijvoorbeeldqua snelheid, retentie en compleetheid van de bestanden) dan eennieuwsserver van een provider.Ik snap niet zo goed wat je hier met je server adres moet doen.
Ik heb op die pagina gekeken en aangezien ik KPN heb stond dit erachter: news.kpnplanet.nlWat moet ik nu doen?
Ik heb al geprobeerd naar die site te gaan maar dan komt er bij mij:De wachttijd voor de verbinding is verstreken De server op news.kpnplanet.nl doet er te lang over om te antwoorden. * Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw. * Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden. * Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.
Ik heb ook al geprobeerd verder te gaan, Maar SABnzbd zegt dan:Welcome to SABnzbd.exe 0.4.12
SABnzbd needs a free tcp/ip port for its internal web server.
Port 8080 on localhost was tried , but it is not available.
Some other software uses the port or SABnzbd is already running.
Please restart SABnzbd with a different port number.
Press Startkey+R and type the line (example):
"C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe" --server localhost:8081
If you get this error message again, please try a different number.
Program did not start!
Ik hoop dat het nu voor jullie een beetje overzichterlijk is en ik hoop egt dat jullie mij kunnen helpen!
Bijvoorbaad Dank,