Author Topic: Uitpakken van o.a. DVD bestanden met Grabit/ QuickPar en SAPnzb Lukt niet meer.  (Read 3671 times)

kaysey286

• Just Arrived
  • *
Sinds ik mijn "nieuwe" dual core 1.06Ghz PC gebruik voor het downloaden via nieuwsgroepen lukt het uitpakken van met name DVD bestanden met diverse programma's niet meer. Er worden bij ontbrekende blocks wel rar.1 bestanden aangemaakt maar daar blijft het bij. Kleine MP3 bestanden lukt wel maar komt het in de buurt van de 1 a 2Gb dan gaat het mis. Wie kan mij helpen?

Blanche

• Forum expert
Je zou je intern geheugen eens kunnen testen: http://www.memtest.org/. Als dat niet helemaal lekker meer is, zou je dit soort problemen kunnen zien...

kaysey286

• Just Arrived
  • *
Dank je wel voor de tip Blanche. Het heeft even geduurd maar ik heb memtest uitgevoerd en alle tests were passed. Blijkbaar is het intern geheugen goed...... ook het installeren van wat grotere programma's als Photoshop, Nero en Office gaan niet zonder foutmeldingen. Wie heeft er nog ideeen?  :huh:

jaapf

• Forum expert
Probeer eens "handmatig" te repareren met quickpar?

kaysey286

• Just Arrived
  • *
Bedankt voor je reactie Jaap. Ik heb zojuist nog een DVD binnengehaald en deze met Quickpar gerepareerd. Quickpar geeft (zoals vaker) meerdere incomplete bestanden aan waarin meestal 1 of 2 blocks ontbreken. Daarna gaat hij repareren wat nooit 100% lukt.
Zelf denk ik dat het bij het downloaden en extracten in Grabit al fout gaat ..... maar hoe los je dit op?

Red Dwarf

• Forum expert
Als QuickPar ook in de fout gaat, lijkt het mij niet aan GrabIt te liggen. Controleer je harde schijf eens (chkdsk).

kaysey286

• Just Arrived
  • *
Ook chkdsk geprobeerd, geen fouten geconstateerd  :huh:  harde schijf lijkt ook goed.