Author Topic: Sabnzb blijft in rust  (Read 5196 times)

screech

• Just Arrived
  • *
Sabnzb blijft in rust
« on: 07 January 2011, 16:59:43 »
Hallo, ik zoek mij te pletter naar een oplossing, hopelijk weten jullie er 1 ......of 6

Ik heb 2 PC's en een Laptop. Overal staat Sabnzb op, en heb over het algemeen weinig tot geen problemen gehad.
Nu heb ik de laatste week het probleem dat Sabnzb in "rust"blijft staan, ik krijg dan de melding
  Nu zou je zeggen, dat dan de server down is........... dit is niet het geval, want op mijn PC kan ik wel downloaden.
Als het op mijn PC niet werkt, kan ik wel weer op mijn laptop downloaden.

Mijn laptop staat al de hele dag in deze "code", ik heb net mijn pc op gestart, en daar de server test uitgevoerd en deze connect direct. Ik kan hier nu gewoon downloaden.
Hetzelfde gebeurt dus ook andersom PC t.o.v. Laptop

Wat is er al geprobeerd:
- aanpassing van de poorten
-firewall's staan uit
-Pc volledig uit als ik met laptop ga downloaden
- laptop volledig uit als ik met pc wil downloaden

Hoop dat iemand ideeën heeft??  want ik snap er geen hout meer van.  Tot vorige week werkte alles prima en alles tegelij (pc en laptop), er niets geupdate of geïnstalleerd op beide computers.

gr Arjan

2396597

• Forum expert
Re: Sabnzb blijft in rust
« Reply #1 on: 07 January 2011, 21:41:33 »
Deze server gaat via IPv6. Doen andere IPv6 pagina's het wel?

Test pagina's alleen bereikbaar via IPv6 (werken dus ook met Teredo)
Tunnel Test 1, Google alleen bereikbaar via ipv6, Dansende Pinguïn.

Test pagina's
Smiley, Dansende Schildpad, SixXS, IPv4 IP, IPv4 IP extra groot, "Dual Stack" test

Deze testpagina laat het IPv6 adres zien en daarmee kan gecontroleerd worden welke tunnel er gebruikt word.

Redenen dat een tunnel niet meer werkt:
Een Windows update die iets blokkeerd ( bijv. Hurricane i.c.m XP en KB978338).
Een update van de firewall.
Een probleem bij de tunnelprovider.
Een lokale instellingsfout.
enz.

Wat ook wel eens wilt werken is een oude herstelpunt gebruiken voordat het probleem er was.

edit:
"Als het op mijn PC niet werkt, kan ik wel weer op mijn laptop downloaden."
Klinkt alsof op één pc alle lijnen worden gebruik waardoor de 2e pc geen verbinding kan maken.
Verdeel het aantal lijnen (geef beide 2 lijnen).
« Last Edit: 07 January 2011, 21:45:20 by 2396597 »

screech

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 08 January 2011, 00:11:28 »
Mijn IPV6 "tunnel"loopt via GOGO, en deze is steeds online.

Morgen zal ik de testpagina's proberen als het probleem zich weer voordoet.

edit:
"Als het op mijn PC niet werkt, kan ik wel weer op mijn laptop downloaden."
Klinkt alsof op één pc alle lijnen worden gebruik waardoor de 2e pc geen verbinding kan maken.
Verdeel het aantal lijnen (geef beide 2 lijnen).

Dit zal het probleem niet zijn.......... Als ik GEEN verbinding kan krijgen, en ik start mijn andere computer op, dan kan ik op mijn andere computer WEL verbinding krijgen

2396597

• Forum expert
« Reply #3 on: 08 January 2011, 18:13:42 »
Staat bij beide Gateway6 Clients op beide pc's hetzelfde ingesteld?
Gebruiken beide een account of word er anoniem ingelogd?

"Can I use the same account on multiple computers?"
You can NOT use the same account on multiple computers at the same time. You can use it on different computers as long as they aren't on at the same time.
bron
Mogelijke oplossing: Maak een Freenet6 account aan voor de 2e pc/laptop.
Freenet6 account maken
« Last Edit: 08 January 2011, 18:34:08 by 2396597 »

2396597

• Forum expert
« Reply #4 on: 09 January 2011, 01:48:21 »
Beter zou zijn om van tunnelprovider te veranderen. Gogo6 en Freenet6 hebben last van een hoge serverbelasting.
Hierdoor zijn er onderdelen geblokkeerd en worden de IPv6 usenet servers via poort 119 geblokkeerd als de server een te hoge belasting  heeft.
Dit word gedaan omdat een relatief klein aantal gebruikers veel dataverkeer veroorzaken en IPv6 bedoeld is voor veel meer dan alleen usenet.

Een andere oplossing kan zijn het gebruik van een andere tunnelprovider op de 2e laptop.
In XP is Teredo goed te gebruiken.

Als je router proto41 (protocol 41) ondersteund kan je Hurricane gebruiken. Zyxel ondersteund dit niet.
Er kunnen meerdere pc's verbinding maken via dezelfde tunnel na een kleine aanpassing van de regels in de bat.

Als je geen router (of een speciale router) hebt kan je 6TO4 gebruiken.

Een andere oplossing is via SixXS i.c.m. AYIYA. Deze wilt echter veel informatie hebben.

Er staat o.a een verouderde uitleg op het XS News forum en een bijgewerkte uitleg op het FTD forum (FTD forum account nodig).

screech

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 09 January 2011, 07:18:39 »
Mensen bedankt voor zover,
ik hen win7 op alle computers.

Ik kan idd geen verbinding via gogonet maken met de laptop op dit moment, vreemde is dat het met de pc wel wil (ook win 7).

Ben nu bezig met een andere tunnel provider

ik laat het weten wanneer het weer werkt.