Author Topic: NZB komt niet automatisch in SABnzb  (Read 5313 times)

imsaya2001

• Just Arrived
  • *
NZB komt niet automatisch in SABnzb
« on: 20 January 2011, 09:03:09 »
Ik gebruik al geruime tijd sabnzb, maar ik heb nu een andere computer dus moest ik opnieuw sabnzb installeren.

Volgens mij heb ik iets fout gedaan bij het installeren van de folders.

Voorheen als ik via FTD bv een film wilde downloaden dan drukte ik op de NZB knop en selecteerde ik de gewenste film en dan "create NZB",
en dan kon ik kiezen opslaan. En dan ging de NZB automatisch naar sabnzb en begon met downloaden.

Maar nu als ik "create NZB" heb aangeklikt dan slaat ie de NZB automatisch op op de C-schijf onder downloads en dan moet ik in sabnzb het bestand zoeken en openen.

Ik wil alle downloads op mijn externe F-schijf, zie hieronder hoe ik de folders heb ingesteld:

Temporary Download Folder
f:\downloads\incomplete

Completed Download Folder:
f:\downloads\complete

Watched Folder:
f:\downloads\NZB

Cache Folder:
f:\downloads\cache

Log Folder:
f:\downloads\ogs

Bij binaries4all stond dit: gebruik backslashes (dus '\') als je naar een absolute locatie op de harde schijf verwijst, en gebruik forward slashes (dus '/') als je naar een relatieve locatie verwijst, oftewel een map binnen de SABnzbd-map.
Misschien heeft het te maken met backslache\ of met forward slache/???

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, en ik wil heel graag hulp. :embarrassed:

Red Dwarf

• Forum expert
Re: NZB komt niet automatisch in SABnzb
« Reply #1 on: 20 January 2011, 17:59:06 »
Ik gebruik het programma niet. Dus ik kan hier niets met zekerheid over zeggen maar bij Windows verwijs je bij een 'relatieve' locatie niet naar een fysieke locatie, zoals een harde schijf die in je eigen computer zit, maar naar een harde schijf die niet in je computer zit. Een schijf die, bijvoorbeeld, gedeeld wordt met andere computers. De verbinding gaat dan via het netwerk waarin je zit.

Vergelijkbaar: als je een adres intypt in je browser gebruik je ook (forward) slashes.

Er zijn 2 mogelijkheden om je probleem op te lossen.
  - verbind de extensie NZB met je downloadprogramma
  - stel je internetbrowser zo in dat die steeds vraagt naar de locatie waar de nzb opgeslagen moet worden. (f:\downloads\NZB, in jouw geval)
« Last Edit: 20 January 2011, 18:01:36 by Red Dwarf »

imsaya2001

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 21 January 2011, 09:12:07 »
Ik gebruik het programma niet. Dus ik kan hier niets met zekerheid over zeggen maar bij Windows verwijs je bij een 'relatieve' locatie niet naar een fysieke locatie, zoals een harde schijf die in je eigen computer zit, maar naar een harde schijf die niet in je computer zit. Een schijf die, bijvoorbeeld, gedeeld wordt met andere computers. De verbinding gaat dan via het netwerk waarin je zit.

Vergelijkbaar: als je een adres intypt in je browser gebruik je ook (forward) slashes.

Er zijn 2 mogelijkheden om je probleem op te lossen.
  - verbind de extensie NZB met je downloadprogramma
  - stel je internetbrowser zo in dat die steeds vraagt naar de locatie waar de nzb opgeslagen moet worden. (f:\downloads\NZB, in jouw geval)

Bedankt voor de reactie, maar zo staat hij al ingesteld, maar toch wordt het opgeslagen op de C schijf.

jaapf

• Forum expert
« Reply #3 on: 21 January 2011, 10:09:25 »
Je INTERNET programma (bijvoorbeeld explorer, firefox, opera) zo instellen dat het vraagt waar de nzb op te slaan.
Dan moet je vervolgens ZELF browsen naar de juiste map (het programma onthoudt vervolgens de laatst gekozen map).
Wanneer dan de nzb nog op C komt heb je dat echt zelf aangegeven.

imsaya2001

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 21 January 2011, 14:08:09 »
Je INTERNET programma (bijvoorbeeld explorer, firefox, opera) zo instellen dat het vraagt waar de nzb op te slaan.
Dan moet je vervolgens ZELF browsen naar de juiste map (het programma onthoudt vervolgens de laatst gekozen map).
Wanneer dan de nzb nog op C komt heb je dat echt zelf aangegeven.
Bedankt voor je reactie.
Kan je mij ook vertellen hoel ik mijn firefox in kan stellen dat het programma vraagt waar ik het wil opslaan.
Alvast bedankt

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #5 on: 21 January 2011, 15:19:03 »
Bedankt voor je reactie.
Kan je mij ook vertellen hoel ik mijn firefox in kan stellen dat het programma vraagt waar ik het wil opslaan.
Alvast bedankt

Firefox, menu: tools>options (extra>opties, denk ik). Je kunt dit instellen in de general/algemeen tab.

imsaya2001

• Just Arrived
  • *
« Reply #6 on: 21 January 2011, 19:35:32 »
Firefox, menu: tools>options (extra>opties, denk ik). Je kunt dit instellen in de general/algemeen tab.
Gelukt, hartstikke bedankt voor de oplossing.

erhjmvh

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 01 February 2011, 18:15:49 »
Hallo,

Kunnen jullie mij ook vertellen hoe dit zit met grabbit, voorheen ging dit vanzelf, maar ook hier na het opnieuw installeren van de comp werkt het niet meer. :embarrassed:

greatz Eric.

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #8 on: 01 February 2011, 20:58:26 »
Dus de oplossing in voorgaande berichten werkt niet voor jou?

erhjmvh

• Just Arrived
  • *
« Reply #9 on: 02 February 2011, 08:51:50 »
Hey,
het zou misschien wel werken, maar ik weet niet hoe ik dit moet instellen, ik heb wel gekeken, maar krijg het niet voor mekaar.
 :embarrassed: :huh:

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #10 on: 02 February 2011, 18:07:29 »
Een andere manier om GrabIt als standaard programma voor NZBs in te stellen is via het configuratie scherm. Je moet dan in het standaard programma's instellen gedeelte .nzb associeren/verbinden aan GrabIt. Ook in GrabIt zelf kun je dat instellen, maar volgens mij werkt dit niet altijd goed.

joekzz

• Just Arrived
  • *
« Reply #11 on: 02 February 2011, 20:17:01 »
Hallo, ik zit met hetzelfde probleem. Nieuwe computer, windows 7 en het nzb bestand wordt niet automatisch gekoppeld aan Grabit. De oplossing in het configuratie scherm is duidelijk echter ik kom bij de lijst van .bestanden niet het .nzb bestand tegen. Ik zie ook niet dat ik dat handmatig kan toevoegen.
Kan iemand mij verder helpen?
b.v.d.