Author Topic: na downloaden bestanden kwijt  (Read 4809 times)

bieb

• Just Arrived
  • *
na downloaden bestanden kwijt
« on: 22 January 2011, 16:18:10 »
Ik heb Grabit gedownload en alles geinstalleerd zoals staat beschreven.
Ik heb alleen nog 2 probleempjes waar ik echt niet uit kom.
1. Grabit opent niet automatisch bij create NZB.....wat hij op andere computer wel deed.
2. Na downloaden ben ik bestanden kwijt. Hij stopt ze niet in de folders die hij aangeeft...

Please help me........

2396597

• Forum expert
Re: na downloaden bestanden kwijt
« Reply #1 on: 23 January 2011, 01:55:32 »
1- http://www.binaries4all.nl/forum/index.php/topic,9723.msg63104.html#msg63104

2- Vallen de bestanden wel binnen de retentie van de server?
Worden er foutmeldingen gegeven (rechtsonder)?

bieb

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 23 January 2011, 10:27:13 »
Bij het antwoord op vraag 1. krijg ik openen-opslaan-annuleren. Ik doe opslaan en dan kan je programma kiezen waarmee je hem wil openen en dan kies ik Grabit. Maar ik kan niet het vinkje aanzetten om hem altijd te openen met Grabit......

Bij het antwoord op vraag 2. Wat bedoelt u daar precies mee?

2396597

• Forum expert
« Reply #3 on: 23 January 2011, 20:37:55 »
Als het goed is kan na kiezen "Openen met", "Programma kiezen", selecteer "GrabIt"
een vinkje gezet worden bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" (staat linksonder).

Retentie: De tijd dat berichten (bestanden) op een server staan. Dit verschild per server.

Als een server dus een retentie heeft van 30 dagen dan kan iets van 40 dagen oud niet gedownload worden.
« Last Edit: 23 January 2011, 20:44:20 by 2396597 »

bieb

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 27 January 2011, 21:35:56 »
Als het goed is kan na kiezen "Openen met", "Programma kiezen", selecteer "GrabIt"
een vinkje gezet worden bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" (staat linksonder).
Ja dat vinkje kan ik dus niet aan zetten dat is licht grijs.

Retentie: De tijd dat berichten (bestanden) op een server staan. Dit verschild per server.

Als een server dus een retentie heeft van 30 dagen dan kan iets van 40 dagen oud niet gedownload worden.
Oke maar het rare is ik kan het wel downloaden en hij komt ook bij grabit te staan en dan download grabit het en dan zie ik in grabit dat hij alles heeft gedownload en daarna staat het niet in het gedownloade folder
En als ik dan de naam van de film of cd in typ bij zoeken hele computer staat die helemaal nergens.....

germain1

• Forum expert
« Reply #5 on: 28 January 2011, 17:07:01 »
probeer iets te downloaden wat niet ouder is dan 72uur

Darkling

• Regular visitor
« Reply #6 on: 28 January 2011, 20:57:26 »
Ja dat vinkje kan ik dus niet aan zetten dat is licht grijs.
Er is ergens een optie in Grabit om NZB's standaard te associëren met Grabit.

Oke maar het rare is ik kan het wel downloaden en hij komt ook bij grabit te staan en dan download grabit het en dan zie ik in grabit dat hij alles heeft gedownload en daarna staat het niet in het gedownloade folder
En als ik dan de naam van de film of cd in typ bij zoeken hele computer staat die helemaal nergens.....
Wat ik me kan herinneren van Grabit (of het nu nog zo is weet ik niet) was als bestanden niet meer gedownload konden worden, Grabit toch downloade maar dan op hoge snelheid. Echter bleef de map leeg.

bieb

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 03 February 2011, 09:19:28 »
Het rare eigenlijk ook is.
De computer ziet de bestanden niet als NZB bestand.......als ik ze weg haal bij nzbindex en ik zet ze op mijn computer om ze via grabit te gaan downloaden dan moet ik wel via any file doen en niet via nzb want dan vind hij ze niet.

Red Dwarf

• Forum expert
« Reply #8 on: 03 February 2011, 18:03:16 »
Is het misschien een ingepakt .nzb bestand, dat nzbindex opstuurt? .zip bijvoorbeeld?

bieb

• Just Arrived
  • *
« Reply #9 on: 13 February 2011, 11:55:33 »
het helpt ook niet als ik films download die minder dan 72 uur oud zijn....
Ik krijg ze gewoon niet te zien nergens niet.
Ik snap er echt niks van.
Kan het te maken hebben dat het windows xp is???????
Of dat de harde schijf te vol zit van de pc??????

dannywirth

• Regular visitor
« Reply #10 on: 15 February 2011, 13:03:08 »
vroeger gebruikte ik ook altijd grabit en heb dit probleem ook wel eens gehad, volgens mij moest je toen de groepen updaten. als het goed is kan je dat doen bij de eigenschappen van je nieuwsserver in grabit.

andere optie is dan tijdens het installeren (de wizard) van grabit dat die dan automatisch vraagt of je de groepen wilt updaten.

herge

• Just Arrived
  • *
« Reply #11 on: 16 February 2011, 18:20:40 »
gebruik het programma Aldbinz   http://www.altbinz.net  ik vind deze beter dan grabit.
met grabit had ik altijd problemen, nu niet meer.